ascuns in suflet / Diverse

Din partea unei femei, pentru tine, drag bărbat

Probabil ţi s-a mai spus de atâtea ori, dar sunt convinsă că tot de atâtea ori ai uitat. S-au scris sute de cărţi pe acest subiect, s-au realizat zeci de emisiuni şi mii de psihologi au dezbătut ceea ce părea că a mai rămas de dezbătut. Nu vreau să mă repet, dar nici nu vreau să trăiesc cu gândul că nu am spus-o niciodată. Am decis ca astăzi să pun piciorul în prag şi să-ţi spun lucruri pe care de multe ori noi, femeile, le-am ascuns. Vreau să realizezi cât de grea este misiunea ta, să descoperi cât de provocatoare este şi cât de mare va fi satisfacţia după ce o vei împlini.

Sigur ţi-a mai spus şi mama, sora sau prietena ta că femeile sunt de neînţeles. Şi asta pentru că nici noi personal, uneori, nu ne înţelegem. Şi nici nu ştim ce vrem uneori. Oricât ne-am minţi sau amăgi, aceasta este realitatea.  Melodii peste melodii ne-au fost dedicate nouă, ni s-au ridicat clădiri şi ni s-au dăruit împărăţii. Şi niciodată nu ne-am săturat.

Trebuie să înţelegi faptul că, oricât de puternică pare o femeie, de fapt este mai sensibilă decât o floare. Decât un crin. Decât o lalea. Femeia este atât de sensibilă, încât cu cea mai uşoară vorbă o poţi răni. Şi nu exagerez. Te-ai uitat vreodată în ochii unei femei rănite? Ai văzut acea durere, acel foc care se stinge puţin câte puţin? Ai privit o femeie după ce a fost părăsită? Mâinile ei cad fără vlagă pe lângă corp, pleacă privirea în jos şi plânge înlăuntru ei. Plânge pentru că nu înţelege dacă ea e de vină, dacă ea este ceea ce nu ar trebui să fie sau dacă ea nu mai este frumoasă. Aşa că data viitoare, ai grijă. Ai grijă ce spui sau ce faci pentru că dacă nu, s-ar putea să trăieşti cu o inimă frântă pe conştiinţă.

Mai ştii de câte ori ţi-am spus că pentru noi nu contează gesturile, ci contează să ne iubeşti? Ei bine, asta nu prea e adevărat. Contează. Ne tresaltă inima când ne acorzi respectul cuvenit, când ne laşi să ieşim primele pe o uşă sau ne iei sacoşa grea din mână. Te rog, nu crede în ceea ce se spune despre „emanciparea” femeii. În realitate, a rămas tot un suflet flămând de iubire şi de atenţie. Încă ne mai place să ne deschizi uşa de la maşină, să ne faci câte o surpriză mică sau să ne dai haina de pe tine când afară e frig. Oricât de puternică ar fi o femeie, nu poate să nu-i tremure sufletul la grija pe care i-o acorzi.

Mai ţineţi minte când am strigat că nu avem nevoie de voi? Am minţit. Avem nevoie atât de mare de voi, bărbaţii, încât simţim că singure ne pierdem. Ne pierdem pe un drum închis. Avem nevoie de voi să ne spuneţi cât de speciale suntem, cât de frumoase şi deosebite suntem. Şi când faceţi aceasta, să ne priviţi în ochi iar noi să roşim. Avem nevoie de voi ca să fiţi capul familiei, să ne sfătuiţi şi să ne protejaţi. Nu ne ascultaţi când vă spunem că putem trăi şi singure. Nu e aşa. Singure am fi distruse. Noi trăim datorită vouă. Numai că vă rog ceva, dragi bărbaţi, nu uitaţi că noi suntem femei, iar a fi femeie, înseamnă a fi diferită.

Am decis să-ţi scriu pentru că multe femei au uitat cine sau ce sunt. Şi nu mai au aşteptări de la voi. Nici măcar una. Au decis să se mulţumească aşa. Şi nu e bine. Nu e bine ca o femeie să fie masculină şi un bărbat să fie feminin. Nu e bine să se inverseze rolurile. Aşa că, drag bărbat, salvează-ne pe noi şi salvează-te pe tine, acum, cât mai este timp!

Drag bărbat, înţelege o femeie! Respect-o, iubeşte-o, complimenteaz-o şi ajut-o să-şi amintească cine e ea. Ajut-o să-şi amintească de faptul că e femeie. Te rog, fă aceasta pentru că timpul zboară şi îmi e frică să nu fie prea târziu. Nu uita să fii bărbat. Nu uita că vorba ta doare şi nu uita că mâna ta poate mângâia sau răni.

Din partea unei femei, pentru tine,

Drag Bărbat.

Imagine prelaută de pe: www.deviantart.com

P.S. Poți comanda cartea scrisă de mine ”Te iubesc pe nevăzute” de pe http://bookzone.ro/produs/te-iubesc-pe-nevazute/

Citeste si:

Diverse

Diana Gadola: ”Te obișnuiești cu boala și cu oboseala”

Diana Gadola: Am 33 de ani și până la ora actuală am făcut suficient de multe alegeri proaste încât să ajung pe la diverș...

Diverse

ANDREEA MARIN: Uneori suntem nevoite să fim mai puternice decât o cere definiția feminității

ANDREEA MARIN: Uneori suntem nevoite să fim mai puternice decât o cere definiția feminității. Alina Ilioi Mureșan: Așa...

93 Comments

  • avatar image

    Ben

    nov. 01, 2011

    Reply

    sună mai mult a fi un mesaj din partea unei femei singure. a spune că fără un bărbat esti "pierdută" e mai mult decât ridicol. însă totuşi e de apreciat tentativa.

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 01, 2011

      Reply

      Crezi? Eu nu:)

      • avatar image

        Paul Nec

        feb. 26, 2018

        Reply

        Buna, as dorii sa las cateva randuri fara ca sa deranjez pe nimeni si anume, intradevar unei femei i-ar fi greu fara un barbat langa, femeia se bazeaza pe starile emotionale capatate in diferite momente, dar la baza este iubirea cea cu care se hraneste fiinta umana barbat/femeie. Fii schimbarea care vrei sa o vezi in lume si iubeste ca sa te poti lasa iubit.

    • avatar image

      DANIEL

      nov. 02, 2011

      Reply

      cine nu iubeste pe aproapele lui ca pe sine insusi cred ca este o persoana ridicola !!!! noi toti sintem chemati sa iubim , asa cum nea iubit IIsus ,, mi se pare mai corect asa !! sau nu ???

    • avatar image

      Nelutu M.

      nov. 02, 2011

      Reply

      Ben cred ca nu ai inteles nimic :)) Alina sa vorbesti cu webdesigner-ul sa iti puna butoane Like dupa articole :) ('cause iLike it!)

  • avatar image

    Monica

    nov. 01, 2011

    Reply

    Exact mesajul pe care il aveam in gand si eu acum doua seri,ma gandeam cu o durere in suflet cat mi-as dori sa pot fi femeie,sa imi permit luxul de a fi sensibila si feminina,calda dragastoasa.Dar mi-am dat seama ca daca imi permit,doar deschid calea spre rani sigure si esuari.Pentru ca m-am obisnuit atat de tare sa cer eu,sa vorbesc eu,sa decid eu,sa bat cu pumnu in masa EU,sa ma apar de toti si toate,sa fac tot ce un barbat se presupune ca ar trebui incat...intr-adevar sentimentul ca te pierzi apare.Si cei din jur isi dau seama ca...se pierde femeia si apare uneori taria si aroganta si orgoliul unui barbat.Trebuie sa ne ridicam,ajutam,consolam si iubim singure.Sa fim 2 in 1.Si un barbat,si o femeie.E greu sa le combini si sa fii in egala masura.Si sa nu te enervezi cand vezi ca esti mai barbat decat un barbat?

  • avatar image

    DANIEL

    nov. 02, 2011

    Reply

    Domnul sa te binecuvinteze Alinuta , ai descris cred ca exact inima femei , dar a unei femei cinstite !!!! noi totzi avem nevoie de iubire , si sa ni se spune cuvinte frumoase ,, totzi sintem in cautare de iubire in fiecare zi !! dar fiiecare o cauta unde i se pare bine !!

  • avatar image

    sandy

    nov. 02, 2011

    Reply

    Foarte frumos!

  • avatar image

    Adrian.S

    nov. 02, 2011

    Reply

    Ma bucur ca mai sunt femei care vad in emanciparea femeii un pericol real pentru societate.Aceasta emancipare mai mult a complicat relatiile intre femei si barbati.I-a pus pe picior de razboi.De parca nu aveam destule razboaie. Altfel,femeile cinstite(ca si femeia din proverbe pe care Solomon o numea cerboaica iubita)nu au motive sa se teme.Ne indreptam catre o societate meritocratica unde femeile care merita sa fie iubite vor fi iubite de barbatii lor si viceversa.

  • avatar image

    Horatiu

    nov. 02, 2011

    Reply

    Eu cred ca multe fete sau femei gandesc precum scrii tu in acest mesaj clar, desi nu o recubnosc intotdeauna sau poate niciodata... ma bucur ca iti mentii decizia de a fi in continuare sincera si transparenta in articolele tale si mai ales ca faci ca acest glas sa fie auzit... sper ca acest articol sa fie citit si de barbati, dar si de femei si mai ales sa fie trait in viata reala a fiecaruia... si as mai dori ca noi barbatii sa fim mai hotarati in a fi intr-adevar cei care decid sa isi ia rolul in serios, cel incredintat de Creatorul nostru, de a fi mai atenti la nevoile celor care ne-au fost daruite ca "ajutor potrivit" si care sunt coroana creatiunii, a celor care dau culoare si sensibilitate, delicatete si frumusete trecerii noastre pe acest pamant. Daca noi vom sti ce vrem cu adevarat, daca noi vom accepta ca suntem creati sa stapanim cu delicatete, sa conducem cu finete in societatea care este tot mai mult "pe dos", atunci si fetele/femeile vor sti si vor simtii ce inseamna sa fi iubita, protejata, si respectata in incercarea lor de a indeplinii menirea speciala de a mentine viata cu toate greutatile sau bucuriile ei... Doamne ajuta!

  • avatar image

    yoneko

    nov. 02, 2011

    Reply

    wow! prea de tot! :d

  • avatar image

    Emi Panzariu

    nov. 02, 2011

    Reply

    In sfarsit un articol care imi place:) no offence and congrats!

  • avatar image

    Mihai

    nov. 02, 2011

    Reply

    Da e foarte frumos,multumi ca ne-ai mai adus si noua aminte cum trebuie sa ne comportam cu o femeie...:D

  • avatar image

    Cristi Ariton

    nov. 02, 2011

    Reply

    Textul asta are valoare mai mult artistica, apartine literaturii relatiei femeie-barbat. Dincolo de asta cred ca ramane doar un punct de vedere limitat stilului, preferintelor AI, nicidecum un model al relatiilor intre sexe. Eu nu cred in finalitati de genul: am nevoie/n-am nevoie, emancipare sau lipsa acesteia, compliment sau neglijare, sensibilitate/forta. Relatia dintre sexe e un continuum de stari si atitudini supus culturii, inteligentei, emotiei, respectului de care doi pot sau trebuie sa dea dovada. In plus, trebuie sa ii dai celuilalt ce are nevoie nu ce merita, asa ca intotdeauna va exista nevoia alternantei, altfel se ajunge la saturatie. Spuneti-o voi fetele, dar sincer, cate apreciati un baiat care numai va complimenteaza? Asa-i ca e prea "siropos", "poet" etc.? Raman la ideea ca moralitatea,respectul si inteligenta constituie rezervorul din care un barbat si o femeie isi ajusteaza reciproc asteptarile, comportamentele, trairile si fac ca lucrurile sa mearga. Restul sunt stereotipuri extrem de particulare... PS. ai putea considera blogul drept "videoblog" pentru ca iti "vad" mimica si gestica atunci cand te citesc :D

    • avatar image

      Cristina L

      nov. 08, 2011

      Reply

      Subscriu :)

  • avatar image

    georrgiianna

    nov. 02, 2011

    Reply

    perfect adevarat. multe nici nu ne-am fi gasit cuvintele sa spun asta. foarte frumos articol

  • avatar image

    Alex Preda

    nov. 02, 2011

    Reply

    Sunt bucuros ca te cunosc:) Ramai la fel!

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 07, 2011

      Reply

      Şi eu sunt bucuroasă că te-am cunoscut:)

  • avatar image

    dany-hyspano

    nov. 02, 2011

    Reply

    bv ..cristi...m-ai luat inainte cu raspunsul pe care vream sa-l dau alinei....cate femei nu calca barbatii in picioare ???...cate femei nu se satura cu ceea ce primeste si doreste sa fie “peste“barbat?...ar fi tare un articol viceversa....ca sa fie un echilibru....si BIBLIA spune ca o femeie cinstita e un lucru ff greu de gasit...un barbat mai usor....dar o femeie...

    • avatar image

      ADrian.S.

      nov. 03, 2011

      Reply

      dany draga.Cand umbli cu interventii pe o piata libera(si relatia barbat femeie e tot o piata.Nu vad nici o diferenta intre a cumpara un kg de mere sau a incheia o relatie cu o femeie.Difera doar produsul.Oferta(calitatile femeii)+cererea(cerintele ei)+ pretul(intelegerea dintre barbat si femeie)),risti sa creezi dezechilibre.Momentan piata relatiilor barbat femeie e distrusa de interventionism gen telenovele,bani,mass media corupta si imorala si gura lumii.Moralitatea,respectul si inteligenta de care vorbeste Cristi si principile biblice de care vorbesti tu,ei bine,acestea sunt irelevante intr-o piata controlata. Divorturile si certurile sunt tentative de sharp correction pe care piata incearca sa le faca pentru a revenii la starea libera.Femeia cinsita nu prea exista deoarece interventile de care vorbesc eu au nenorocit-o.Femeia cinstita e un bun de lux.Valabil si pentru barbatul cinstit.

    • avatar image

      yoneko

      nov. 04, 2011

      Reply

      :)) mi-a venit sa rad cand am citit afirmatia : "..o femeie cinstita e un lucru ff greu de gasit..un barbat mai usor...dar o femeie..".

      • avatar image

        Dany

        nov. 04, 2011

        Reply

        Mai documenteaza-te s nu vei mai rade " din senin"

        • avatar image

          yoneko

          nov. 04, 2011

          Reply

          hei, daca ai sti sa citesti cu atentie, probabil ai reactiona altfel.

        • avatar image

          Dany

          nov. 05, 2011

          Reply

          Scrie in biblie...citește cu atenție...proverbe , o carte scrisă de solomon( un nimeni , după tine:))...

          • avatar image

            Alina Ilioi

            nov. 05, 2011

            Nu e nevoie să fim răutăcioşi Dani:)

    • avatar image

      Vali Balcan

      nov. 06, 2011

      Reply

      @dany-hyspano, Cristi se referea la cu totul altceva in comentariul lui, iar tu ai interpretat abuziv/anapoda. Apoi rupi pasaje din Biblie pentru a-ti argumenta unele framantari (ca sa nu zic frustrari) legate de relationarea barbat-femeie. Cat despre subiectul tratat o sa reusesc sa ma abtin!

      • avatar image

        Dany

        nov. 06, 2011

        Reply

        Abtine-te ca faci bine...ai fi si tu un iluminat care caută afirmare pe bloguri... S dragule frustrari toți avem, dar cred ca tu ești frustratul din ceea ce zici... Ia un manual de psihologie si documenteaza- te s vei vedea ca am dreptate

        • avatar image

          Vali Balcan

          nov. 07, 2011

          Reply

          Nu, bai, nu avem toti frustari care sa ne determine sa manipulam versetele biblice dupa normele noastre puerile. Trezirea la realitate necesita aplicarea in practica a celor studiate, nu doar documentare si cinism exagerat. PS: am studiat "manualul ala de psihologie" la facultate, daca tot faci trimitere la el. Si ma abtineam referitor la textul Alinei, in ideea ca nu am nicio parere/completare de spus.

          • avatar image

            Dany

            nov. 07, 2011

            Cam Iti lipsestr clasa... Si facultatea cu care te lauzi , poate sa nu aibă nici o valoare...in Romania ai putin nivel, si dak taicatu are multe oi, e posibil sa Iti fi scos diploma pr brânză:))...s nu mai ofensa pe nimeni pe blog ca ni ești mai destept... Si apoi vad ca ai luat câte ceva de La mine de La alții de aici, si ti- ai scris si tu un comment... Crestinii autentici nu fac ceea ce face domnia ta:))

          • avatar image

            Vali Balcan

            nov. 11, 2011

            Vorbesti despre clasa, dar nu vad niciun argument in ceea ce scrii. Apoi inventezi afirmatii fara acoperire, concluzionand "inteligent" ca am furat de pe la tine, de pe la altii. Pai din moment ce purtam o discutie e normal sa avem un fir comun de la care sa pornim relationarea/ contra-argumentarea. Si observ ca habar nu ai ce presupune autenticitatea, dar macar reusesti sa faci apel la ineptii simpatice cand ti se termina sensul. PS1: ofense publice (atac la persoana) tu aduci, eu acuzandu-te pentru ceea ce ai scris, insa tu ai mers mai departe decat era cazul, fara sa ai habar despre ce vorbesti. Un om care insista atat de mult si de des pe cuvinte precum: "destept", "autenticitate", "afirmare publica" etc, dar care ramane indiferent in fata propriilor teorii, mi se pare ca sufera de o mare tulburare de personalitate (nefiind congruent cu el insusi). Ar trebui sa ramai axat pe ceea ce se scrie, pe argument si pe contra-argument. Restul poate fi o explozie costisitoare. PS2: asa-i ca e frumos in anonimat? . @Alina, scuze pentru lungul off-topic. Promit sa nu se mai repete.

  • avatar image

    dany-hyspano

    nov. 02, 2011

    Reply

    ..ceea ce primesc:)) ,,,o dau si eu pe “ tiganeste!“:))

    • avatar image

      Dany

      nov. 11, 2011

      Reply

      Vali delireaza in continuare si "disfruta"cu aberatiile ce-ti debiteaza creieru...ești un zero La stânga pt mine, am încheiat discuția.Nu te pot vindeca eu de fracasuri emotionale si materiale:))

  • avatar image

    alex

    nov. 03, 2011

    Reply

    Hmm... Daca ar recunoaste toate fetele si ar fi si ar sti sa spuna un multumesc cred ca si baiaetii ar fi altfel

  • avatar image

    Ovidiu Maftei

    nov. 03, 2011

    Reply

    Ma bucur ca ai fost foarte deschisa. Multe lucruri adevarate sunt scrise dar Alina e fata si stie foarte bine ce vor ele fetele de la un barbat. Nu trebuie criticata pentru ca noi suntem barbati si pana la urma o femeie trebuie citita din orice punct de vedere,de asta trebuie ca noi barbatii sa le cunoastem toate partile cu o vorba buna si intelegere din partea barbatului ! :D Nu stiu cat de explicit am fost dar eu am inteles-o pe Alina foarte bine !

  • avatar image

    EMILIAN

    nov. 03, 2011

    Reply

    Cineva spunea odata ( nu-mi aduc bine aminte ,...nu stiu de este un prieten sau un citat de undeva ) , barbatul si femeia sunt 2 grupe distincte din aceeasi specie ,...care se completeaza unul pe altul . Ceea ce vedem , vad ! , astazi nu sunt decat ambitii meschine , misoginism , sau iluzii cu iz de aventura proasta . Ceva luni in urma am urmarit un mic serial pe National Geografic despre un tanar pui de lup , pana la moartea sa , ani de zile concentrate in 6 ore . Nu am cuvinte , SUPERB ! ,...cum ar spune Caragiale scris adanc ! Si mi-am dat seama ca si noi oamenii suntem mult mai innapoiati din punct de vedere al prieteniei , sau al familiei . ...Risc sa fac un comentariu mai mare decat al tau blog . Sunt multe de spus . Nici o situatie nu seamana cu alta . Tu ai dreptate ,...si nu ...! Cazuistica nu trebuie sa fie generalizata ,,Summa de casibus poenitentialibus ,, .............. Parerea mea personala ca doar cei ce trec prin furcile caudine ale unor fapte reprobabile fata de celalalt , si se scoala de jos cu inima franta poate intelege ! , la sfarsit , daca-ti place de cineva trebuie sa fii tu insuti dar sa ai si puterea , si intelepciunea de a te darui si intelege , degeaba imi placi ,...daca nu inteleg dorintele tale,...este totul inutil , fara sens , si cu pierdere de timp... , ste lucruru cred ca sunt valabile in amandoua cazurile Scuze pentru agaramare si punctuatie , dar ...dimineata sunt mofluz , iar anii de strainatate mi-au diminuat reflexele ortografice . Fara a fii lingusitor ...uimesti zilnic , placut , si gandire trainic de frumoasa in scrierile tale . Voila ce qui s'appelle parler

  • avatar image

    ADrian.S.

    nov. 03, 2011

    Reply

    test

  • avatar image

    Ramo C

    nov. 03, 2011

    Reply

    Chiar daca ai trecut, Alina, la un alt subiect, vreau sa-mi spun si eu parerea despre relatia barbat-femeie. Eu cred ca o femeie nu uita sa fie femeie doar alaturi de un barbat. Femeile singure se simt fortate sa preia si atitudini de barbat pentru a putea razbate prin multitudinea de probleme si griji. Dar daca este alaturi de un barbat adevarat si nu unul feminizat, atunci ea isi poate permite sa fie doar femeie. Atunci ea se afla in echilibru.

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 05, 2011

      Reply

      Da, ai dreptate

  • avatar image

    Adnana

    nov. 03, 2011

    Reply

    big big like!

  • avatar image

    bubulina

    nov. 04, 2011

    Reply

    Cât de fals... Nicidecum nu ar trebui să scrieți așa ceva în numele tuturor femeilor. Prefer emanciparea și un bărbat care mă consideră egalul său decât unul care își acordă de la sine putere peste viața mea de zi cu zi. Mai încercați o rugăciune către doamne-doamne, poate așa se vor rezolva doleanțele dumneavoastră.

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 04, 2011

      Reply

      Tocmai de aceasta draga mea bubulină am scris că e din partea UNEI femei şi nu a tuturor femeilor:) Şi eu prefer ceea ce ai spus mai sus, nici nu mă gândeam altfel, iar dacă m-ai cunoaşte ai şti că sunt o susţinătoare a feminismului şi egalităţii. Numai că fiecare a interpretat articolul cum a dorit.

  • avatar image

    iNathann

    nov. 04, 2011

    Reply

    nu toate femeile au puterea de a recunoaste asta..de apreciat;)

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 07, 2011

      Reply

      Mulţumesc frumos

  • avatar image

    Florin Moldovan

    nov. 04, 2011

    Reply

    Daca te gandesti ca presa online din tot Clujul inseamna cam 2-3000 de vizitatori unici in total, iti poti face o imagine asupra succesului blogului tau cu 1648 de vizite numai la acest articol... :) Felicitari!

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 05, 2011

      Reply

      Îţi mulţumesc

  • avatar image

    Dany

    nov. 04, 2011

    Reply

    Yoneko ... Razi de Biblie? Si de solomon care a zis chestia asta? Cât poate degenera prostia pe un individ:))

    • avatar image

      yoneko

      nov. 04, 2011

      Reply

      nu. doar ca nu scrie nicaieri ca e mai usor sa gasesti un barbat cinstit decat sa gasesti o femeie.

      • avatar image

        Dany

        nov. 05, 2011

        Reply

        Proverbe ... După ce vei citi tot , Dak nu gasesti Iti trimit referintza

  • avatar image

    Adrian.S.

    nov. 05, 2011

    Reply

    Proverbe 31 cu 10. Na ca v-am dat eu versetele din Proverbe. Cine poate găsi o femeie cinstită? Ea este mai de preţ decât mărgăritarele. Sper sa fiti multumiti. Mai Danny.Nu-l mai citi pe Alin Critea,ca numai prostii va invata."Cât poate degenera prostia pe un individ" sunt expresii care le-am auzit numai la el pe blog.Si nu.Nu exista pasaj in biblie unde sa scrie ca un barbat cinstit e mai usor de gasit decat o femeie cinstita.Asta intra la categoria,evanghelie dupa ureche. Te plangi ca nu-ti gasesti o fata cinstita? Sa sti ca nu-i vina ta.Si nu-i nici vina fetelor care nu-si gasesc un baiat cinstit.Vinovati sunt liderii vostrii de tineret si invatatorii vostrii de la scoala biblica care primesc pe oricine si orice.Organizez(pe banii mei ca s nu am probleme cu parintii corecti politic) excursii pentru copiii din biserca mea insa nu primesc pe oricine.Care se da mare cu celularul,care nu-si asculta parintii,care scoate de pe gura ceea ce nu trebuie sau altceva,are interdictie.Asa ca fetele si baietii pe care-i duc in excursii pot avea incredere unul in celalat intrucat toti sunt cisntiti.

    • avatar image

      yoneko

      nov. 05, 2011

      Reply

      Thanks! stiu si eu proverbe 31 cum ca o femeie cinstita e greu de gasit. dar nu scrie nicaieri ca un baiat cinstit e mai usor de gasit. asta voiam sa-l fac sa inteleaga pe 'Dany'. poate accepta altfel adevarul de la altcineva.

    • avatar image

      Vali Balcan

      nov. 06, 2011

      Reply

      Adica iti faci si tu un fel de secta anti Alin Cristea, in ideea ca o sa iesi in evidenta ca pur si desavarsit daca nu te asociezi cu el? Sau e doar marketing bazat pe numele pe care domnul Alin Cristea si l-a format in mediul evanghelic? Criteriile tale cu care triezi copiii pentru excursii sunt puerile, insuficiente si greu verificabile. Nu uita, tu esti limitat in ce izbeste ochiul! Dar na, si farisei se laudau in piete...

      • avatar image

        Adrian.S.

        nov. 06, 2011

        Reply

        Omul eva barboasa isi face singur dusmani.Nu trebuie sa-l ajut eu. Vali draga.Pentru voi crestini de pe calea larga(loberali),oricine e impotriva voastra e fariseu? Criterile mele sunt cele mai bune intrucat sunt biblice(hai ca-ti dau si tie tema de casa sa-mi gasesti unde scrie ca invatatorii scolilor duminicale pot sa educe copiii).Gandeste si tu putin ca nu-i greu.Fa un exercitiu simplu de gandire.Daca o persoana nu asculta de parinti,va asculta el de un tert?Carevasazica daca parintele care e 24/7 cu el nu-l poate potolii,o sa-l potoleasca un tert?Si atunci,nu e mai bine ca sa iei cu tine(avand in vedere ca doar eu platesc totul)doar pe aia bine crescuti de parinti?In felul asta mai pui si pe parinti la munca si mai faci si reclama (vorba aia.Uite mai ce copii cuminti au pocaitii).Nu exista afacere mai buna.Iar mie imi place sa ofer clientului o afacere buna.

        • avatar image

          Vali Balcan

          nov. 07, 2011

          Reply

          Nu stiu de unde pana unde ai tras tu concluzia ca eu sunt crestin de pe calea larga. Scrie pe avatarul meu asta? Ai fost impotriva mea? Cu ce? Eu doar am facut o remarca referitoare la comentariul tau. Ai pus o problema iar eu nu am fost de acord cu ea, asta inseamna ca eu merg la pieire doar pentru ca nu pot intelege un lucru ca si tine? (iar asta nu tine de "gandeste-te si tu putin" la care tot faci referire, dar pe care il incurci teribil in ne-gandirea de care dai dovada). Sunt mari sansele ca un copil care nu asculta de parinti sa poata asculta de un lider, asta daca mediul familiar este unul defectuos (chiar daca parintii sunt pocaiti). Sunt cazuri si cazuri, care nu pot fi tratate cu usurinta, insa tinand cont ca sunt banii tai investiti in afacerea asta, ai dreptul sa alegi pe cine vrei, insa e riscant sa crezi ca ai perfecta dreptate in ceea ce faci, invocand baze strict biblice. Oricum, cei bolnavi au nevoie de medic.

        • avatar image

          Adrian.S.

          nov. 07, 2011

          Reply

          Pai am observat ca doar liberalii(crestinii care umbla pe calea larga) acuza de fariseism in stanga sau in dreapta. Daca nu mergi pe stadion,esti fariseu.Daca postesti,esti fariseu.Daca te imbraci decent,esti fariseu.Am vazut articole in care ai facut referire la relevanta.Conservatorii nu prea vorbesc despre asta intrucat o considera periculoasa.Liberalii,da.Oricum,daca spui ca nu esti liberal,atunci e bine. Totodata conservatorii incearca sa rezolve problemele in familie,fara sa apeleze la conferinte de tineret. Cat despre "insa e riscant sa crezi ca ai perfecta dreptate in ceea ce faci, invocand baze strict biblice. " aici deschizi cutia Pandorei.Daca ignori pasajele in care se vede clar ca biblia acorda autoritate parintilor in educarea copiilor atunci cum ramane cu alte lucruri din biblie?De ce as crede ca Isus Hristos a inviat?De ce as crede ca el a fost rastignit?De ce sa-l cred pe Pavel?De ce sa cred ca Dumnezeu a creat lumea in 7 zile?De ce sa cred ca exista raiul si de ce sa cred ca exista iadul?Acestea sunt intrebari care mi le pun.Si atunci cum ramane cu trimiterea lui Ilie semnalata in Maleahi? "Iată, vă voi trimite pe prorocul Ilie înainte de a veni ziua Domnului, ziua aceea mare şi înfricoşată. El va întoarce inima părinţilor spre copii şi inima copiilor spre părinţii lor, ca nu cumva, la venirea Mea, să lovesc ţara cu blestem!” Oare chiar vrem un razboi intre parinti si copii?Oare vrem un razboi intre barbati si femei?Ai vazut filmul DIVIDED?

    • avatar image

      Cristina L

      nov. 08, 2011

      Reply

      Știai că Domnul Isus a venit în lume tocmai pentru cei bolnavi, nu pentru cei sănătoși ? Că tocmai ei au nevoie de doctor. Încearcă să îți imaginezi dacă și Dumnezeu ar adopta sistemul tău...cam mulți am rămâne pe dinafară. Tocmai copiii pe care tu nu îi primești au cea mai mare nevoie de ajutor, de atenție și afecțiune. Și ce primesc ? Nimic, sunt respinși pentru că nu corespund criteriilor tale (și nu doar). Un motiv în plus pentru a persevera în atitudinele lor greșite...Și-așa familia nu îi înțelege, societatea nici atât, de ce i-ar înțelege Biserica, care oricum este pentru ei un concept depășit ?!

      • avatar image

        Alina Ilioi

        nov. 08, 2011

        Reply

        Stai puţin...ce nu primesc eu? Am impresia că vorbim de cu totul altceva...?!

        • avatar image

          Cristina L

          nov. 08, 2011

          Reply

          Nu îți era adresat mesajul; e un răspuns la replica lui Adrian s. (5 noiembrie)

          • avatar image

            Alina Ilioi

            nov. 08, 2011

            Ok.

      • avatar image

        Adrian.S.

        nov. 09, 2011

        Reply

        Va fi un comment lung.Sper sa ai rabdare sa-l citesti. Cristina L.Exista niste reguli bine specificate in biblie si care nu pot fi incalcate.Exista o diferenta intre recompense si ajutoare. Ceea ce fac eu se cheama recompensa.Daca ai sa citesti biblia cu atentie ai sa observi ca doar cei sanatosi ajung in rai.Doar cei vindecati.Sa primesti in excursie pe cine nu trebuie e ca si cand le-ai spune ca nu conteaza ceea ce faci,ca oricum ajungi in rai.Ceea ce este o erezie.Vezi ca deschizi cutia pandorei,ca si Vali mai sus.Biblia ne spune clar si raspicat ca nimic intinat si spurcat nu va intra in imparatia lui Dumnezeu.Biblia nu e un bufet suedez din care sa iei doar ce-ti place tie.Pe langa iertare,mai exista si dreptate iar aceasta trebuie aplicata. Acuma sa trecem la ceea ce spui tu.In commentul tau vad ca vorbesti de a ajuta,a videca si nu a recompensa.Aici sunt 100% de acord cu tine.Insa si aici trebuie respectate anumite reguli. 1.Biblia mandateaza parintii in educarea copiilor(vorbim despre cazurile in care copiii au parinti din adunare,nu din lume).Chiar si atunci cand e vorba de educatie religioasa.Intreaba-ti batranii din adunare daca pe vremea lor a existat scoala biblica.Vizioneaza acest film: http://mariuscruceru.ro/2011/10/05/divided-din-nou-disponibil-cu-subtitrare-in-limba-romana/ Cand e vorba de copii,doar parintele are dreptul de a educa.Ori eu nu pot trece peste acest lucru.Biblia ma obliga sa-i resping si sa-i las pe parintii lor sa-i educe(iar aici nu putem sa spunem ca si Vali ca nu putem sa ne luam dupa principii strict biblice intrucat deschidem cutia Pandorei).Nu e bine ca un tert sa se bage in problema unei familii.Ti-ar place sa vin eu si sa-ti dau ordine despre cum sa-ti educi copilul?Eu cred ca nu.Am inteles pana acuma? Bun.Trecem mai departe. 2.Daca vorbim despre copiii de la orfelinat,care nu au parinti,aici desigur putem vorbi despre ajutoare gen mancare, despre vindecare,despre implicare iar aici sunt 100% de acord cu tine.In fiecare an am dat bani pentru asta si am imartit ajutoare impreuna cu copiii mei.Dar asta este alta mancare de peste diferita de recompense. 3.Daca vorbim de copiii din lume,este bine ca inainte de a-i evangheliza pe ei,sa le evanghelizam parintii(exceptie atunci cand copiii au peste 24 ani,si-au terminat studiile, caz in care nu e nevoie consultarea parintilor.De altfel varsta de 24 ani a fost si varsta cand m-am deateizat eu nefiind nascut in familie de pocaiti).Dar niciodata sa nu-i facem sa se ucida intre ei.Sunt si-asa prea multe razboaie.Avem razboaie intre tari,intre firme,intre sexe.Chiar vrei ca sa avem un razboi de uzura intre parinti si copii? Sa fim bine intelesi.Nu mi-e greu sa-i primesc si pe ei in tabara si nu mi-e greu sa-i educ.Mi-am educat nepotul foarte bine(partea proasta e ca acesta e cuminte doar in preajma mea nu si a parintilor.Asta ca sa vezi de ce nu e bine ca un tert sa se bage in educatia copiilor altuia).Domnul mi-a dat destui bani pentru asta.Ma ajuta si paritii cu fonduri.Insa intrebarea care se pune este urmatoarea:Biblia,constitutia dupa care ne conducem viata(sau ar trebui sa ne conducem viata),ne da voie sa facem astfel de lucruri?Uite ca-ti dau si tie tema de casa sa-mi spui unde scrie in biblie ca ai voie sa te bagi peste copii. Cer scuze daca vei fi suparata pe mine prin acest mesaj.Sa fiu sincer mi-a fost frica sa-l scriu dupa biciuiala pe care am primit-o ieri de la Alina(o biciuiala corecta care m-a facut sa ma cercetez si sa ma coectez si pe viitor o incurajez sa ma biciuiasca.Biblia permite acest lucru in proverbe)

        • avatar image

          Cristina L.

          nov. 11, 2011

          Reply

          Daca e "cuminte" doar in preajma ta, atunci nu e cuminte :) Accepti sau nu, copii sunt educati nu doar de parinti. Scoala, orele duminicale, orele de tineret ii influenteaza enorm. Si daca esti implicat in astfel de activitati devii automat si responsabil de cum te vei relationa la copiii/tinerii cu care lucrezi - chiar daca o crezi sau nu. Sunt curioasa ce argument biblic imi aduci pentru opinia ta. :)

  • avatar image

    Dany

    nov. 05, 2011

    Reply

    Nu știu cine e tipu, s nu ma iau după nimeni ... Va dau tema de casa.... S închei discuția pt ca vad ca fiecare își face publicitate:)) își vinde desteptaciunea pe aici.Dacă faci ceva prietene, nu fi fariseu, ( aruncat pungile cu bani in vistierie doar ....)... Fiti binecuvantati:) Scz Dak am insultat pe cineva nu a fost cu intentie, dar nu suport pe ASA zisii"iluminati" care nu au nici un fundament solid pe care sa își bazeze ideile...

    • avatar image

      Adrian.S.

      nov. 06, 2011

      Reply

      Daca nu sti cine e tipu,atunci e bine.N-ai vrea sa-l cunosti.E un pseudobaptist care injura tot timpul.Face abuz de cuvinte care nu trebuie rostite.Slava Domnului ca nu l-ai intalnit si-ti doresc sa nu-l intalnesti niciodata. Dragul meu Danny,fac si eu ce-mi permite biblia ,iar biblia nu-mi permite sa fac mai mult.Singura persoana care are dreptul de a educa copii e parintele(acuma iti dau eu tema de casa sa-mi gasesti unde scrie in biblie ca un invatator bibilic sau lider de tineret poate sa educe un copil.Nicaieri.Iti spun de pe acuma).Eu doar ofer excursii si sunt un scut pentru copii cuminti(sunt tineri copilasii.Nu au decat 13-16 ani).Daca copilul e prost educat,il trimit acasa pentru re-educare.Ce sa fac?Repar si eu ce o stricat altii(lideri de tineret si invatatori de scoala biblica) si strica in continuare daca sunt lasati sa coninue. Daca vrei ca generatiile viitoare sa aiba parte de fete si baieti cinstiti,iti sugerez sa faci ceea ce fac eu.

      • avatar image

        Cristina L.

        nov. 11, 2011

        Reply

        Cred ca Joy Dowson spunea intr-una din cartile sale un lucru interesant si cred eu, real si util, Da-mi voie sa ti-l impartasesc: "Nu trebuie sa fiu intru totul de acord cu ceea ce spune un predicator sau un lider spiritual, insa nu pot vorbi impotriva lui intr-un fel care ar putea impiedica pe altii sa primeasca binele lucrarii lor". Nici eu nu sunt fana Alin Cristea, dar nici nu am primit ceva mandat special sa ii fac anti-reclama. :)

  • avatar image

    Florin

    nov. 06, 2011

    Reply

    din partea unui barbat pt tine draga feie, Cred ca generalizarile nu sunt bune.. ce zici tu aici sunt lucruri ce nu trebuiesc spuse .. nu sunt lucruri ce se invata.. sunt femei sensibile asa cum sunt femei mai putin sensibile.tot asa sunt barvati ce isi doresc langa ei femeie sensibila (si sunt deja cum ai vrea sa fie) sau altii una mai putin sensibila .. cred. . trebuie doar sa-l gasesti..:) eu asa vad lucrurile...

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 07, 2011

      Reply

      Fiecare avem un mod de a vedea lucrurile:)

  • avatar image

    negrulescu paul

    nov. 07, 2011

    Reply

    Deosebit de frumos! Transmite mai departe mesajul tau!

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 07, 2011

      Reply

      Mulţumesc mult:)

  • avatar image

    matraguna

    nov. 07, 2011

    Reply

    Mie mi-a placut. Nu mult de tot, a fost ca mierea pe unt, sau ca o cafea dimineata ...

  • avatar image

    Anisoara

    nov. 07, 2011

    Reply

    Spui unele lucruri intr-o maniera splendida...si sunt foarte adevarate...Esti o binecuvantare pt cei din jur,si cuvintele tale m-au ajutat in unele momente...II multumesc lui Dumnezeu pt tine.Esti speciala:) Gbu

  • avatar image

    liana

    nov. 08, 2011

    Reply

    mi-a placut enorm articolul!

  • avatar image

    Cristina L

    nov. 08, 2011

    Reply

    Am citit de vreo 2-3 articolul cu scopul de a nu mă pripi în ceea ce scriu...tot la prima impresie am rămas, nu foarte bună. Atingi corzile sensibile ale unei femei, da, dar tinzi spre manipulare, Alina. Lași impresia că o femeie nu poate fi puternică și sensibilă în același timp, ori asta nu e adevărat. Să fii puternică nu înseamnă să îți procuri o inimă de piatră și să devii imună la tot ceea ce altădată te rănea. O femeie puternică alege să își păstreze feminitatea cu riscul de a fi rănită...Să fii puternică nu înseamnă să fii imposibil de rănit, ci dimpotrivă: în ciuda rănilor să fii ceea ce ești, ceea ce trebuie să fii. Mi se pare ieftin să cerșim atenția bărbaților, să le cerem să ne ajute să fim ceea ce noi ar trebui să fim...Dacă nu poți fi femeie fără el, nu poți fi nici cu el. Femeia care alege să fie femeie și nu renunță la ea însăși doar pentru a se adapta cerințelor societății nu va putea fi niciodată rănită de bărbatul despre care tu vorbești...pentru că un astfel de bărbat nu are influență asupra ei. :) Cele care au ajuns în situația descrisă de tine sunt în primul rând ele însele vinovate. În loc să criticăm bărbații că nu sunt ceea ce noi avem nevoie, ar trebui să ne concentrăm mai mult pe noi înșine, să acționăm asupra noastră... Când Dumnezeu a creat femeia nu a creat-o cu un handicap ce poate fi completat numai de bărbat...cam asta reiese din textul tău, din multele comentarii (apropos, oare chiar toți participanții la discuție cred și gândesc ceea ce au scris? Și dacă da, și dacă nu, tot rău e, având în vedere ce s-a postat pe-aici)... Feminismul este o luptă în care unele dintre voi vă angajați singure...nu vă mai plângeți atunci că sunteți rănite, că nu vi se acordă suficientă atenție, că nu sunteți respectate sau iubite cum v-ați dori...sunt consecințele unui război la care nu ați fost invitate.

    • avatar image

      Alina Ilioi

      nov. 08, 2011

      Reply

      Hm...nu cred că a mai rămas cineva cu o astfel de impresie. În primul rând, ai nevoie să fii puternică pentru a scrie un astfel de articol, şi sensibilă în acelaşi timp. Asta spune multe nu? Nimeni nu cerşeşte nimic, se recunoaşte. Ne-am obişnuit să mergem drepte şi să ignorăm totul în jurul nostru. Nu e chiar aşa. A fi femeie înseamă ce ai spus tu mai sus dar înseamnă ce am spus şi eu. Niciodată nu am tăiat din "rolul" femeii şi uneori sunt catalogată drept o feministă convinsă. Prin urmare...:)

      • avatar image

        Cristina L

        nov. 08, 2011

        Reply

        Citește spre exemplu ce a scris Monica :) Articolul tău nu a făcut decât să îi dea "apă la moară"...Consideri că poziția ei față de ea insăși, ca și femeie, este una corectă ? Cu ce o ajută pe ea ce ai scris tu ? Se consolează doar la gândul că există ceva mai bun,dar inaccesibil ei? E ca și cum ne-am uita la telenovele și am începe să ne închipuim povești de dragoste neîntâlnite nici măcar în basme. Pui problema greșit. Majoritatea femeilor care citesc articolul tău vor muta problema aceasta automat în curtea bărbatului, el fiind vinovat pentru toate neajunsurile lor în calitate de femei. Nu e corect. Feminitatea noastră nu ar trebui să fie direct proporțională cu capacitatea lor de a fi bărbați. Desigur că avem nevoie de apreciere pentru ceea suntem insă nu avem voie să încetăm să fim femei, doar pentru că nu suntem apreciate. Să ignori tot ce se întâmplă în jurul tău înseamnă poate să te prefaci că nu ești rănită, ori eu nu asta am zis. Tu singură afirmi despre tine că ești feministă. :)

        • avatar image

          Alina Ilioi

          nov. 08, 2011

          Reply

          Nu cred că citim acelaşi articol. Chiar nu cred:)

          • avatar image

            Cristina L

            nov. 08, 2011

            Crezi ce vrei.

          • avatar image

            Alina Ilioi

            nov. 08, 2011

            Bine

  • avatar image

    O femeie

    nov. 13, 2011

    Reply

    Cu siguranta nimeni nu o sa fie de acord cu mine, dar imi asum aceasta chestie avand in vedere ca am intrat din curiozitate pe acest blog.Ma uimeste mentalitatea unor persoane care au comentat si nu am crezut ca in prezent mai pot sa descopar asa ceva.Ma uimeste faptul ca unii oameni isi conduc toata viata dupa o carte si nu pot sa isi depaseasca anumite convingeri.Oameni buni,religia nu e rea,e rau sa devii obsedat de ea.Incercati sa va conduceti singuri si sa constientizati ca aveti doar o singura viata si ea merita traita.Nu cred ca o sa fiti mai fericiti daca o sa respectati toata viata aceleasi reguli impuse si aceleasi doctrine decat daca ati fi proprii vostri stapani si ati recurge la ratiune in ceea ce faceti.BE OPEN-MINDED!!!

    • avatar image

      Nelutu M.

      nov. 14, 2011

      Reply

      Imi permit sa va dau un raspuns. Aveti dreptate, nu trebuie sa fim obsedati de religie si sa traim dupa anumite reguli impuse. Trebuie sa traim dupa principii de viata si convingeri sau incredintari personale. Insa toate acestea trebuie stabilite dupa acea carte pe care o desconsiderati. Cartea aceasta este mult mai mult decat o carte, este Cuvantul lui Dumnezeu. Singura sansa pentru a ajunge la fericire este sa traiesti in conformitate cu principiile din aceasta carte. Nu dupa reguli impuse de religie, ci dupa principii gasite in 'Carte' si asumate in mod personal. Daca privim aceasta Carte de aproape si in mod sincer descoperim ca desi este plina de sentiment, este in acelasi timp si foarte rationala. Va spun asta din experienta si va provoc sa o cititi. O sa fiti surprinsa placut.

    • avatar image

      sabin

      ian. 08, 2014

      Reply

      Dupa mult timp de intrabari am ajuns ca religia sa o percep prin acest pasaj: "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu toata puterea ta si cu tot cugetul tau; si pe aproapele tau ca pe tine insuti." (Luc.10:27) Acesta este pricipiul religiei, acesta ar trebui sa fie si principiul fiecarui crestin de orice religie este el.

    • avatar image

      Alex

      ian. 09, 2014

      Reply

      Domnisoara "o femeie" (nu vorbesc ironic), exista in lume oameni care nu au auzit niciodata de un calculator si traiesc in conditii pe care noi le comparam cu evul mediu. Daramite mentalitatile despre care ai pomenit tu :P Nu stiu daca ai o relatie personala cu Dumnezeu si daca la cartea care se numeste Biblia te-ai referit, dar eu cam asa am inteles. E adevarat, nu e bine sa fii obsedat de religie. Religia/Dumnezeul despre care vorbeste Alina pe blog si in care probabil si tu crezi este un Dumnezeu pe care il cunosti la nivel personal. Nu conteaza cat de convins sunt eu sau oricine iti vorbeste despre El, trebuie ca tu sa experimentezi treaba asta prin Duhul Sau. Nu este nimic de blamat in ceea ce zici daca nu Il cunosti la nivel personal, pentru ca asa se vad lucrurile din acel unghi. Numai relatia cu El iti poate dezvalui cine este El. Adevaratul OPEN-MINDED este cand incepi sa Il cunosti, sa gusti din intelepciunea Lui si sa nu mai vrei sa pleci de langa El. Ti-am raspuns cu 2 ani intarziere, dar poate o ajunge la tine cumva mesajul asta. Sanatate! :)

  • avatar image

    Robert

    apr. 11, 2012

    Reply

    Aproape la fiecare postare a ta apare ceva genial, asa cum fiecare poza are povestea ei!

    • avatar image

      Alina

      apr. 16, 2012

      Reply

      Îţi mulţumesc Robert:)

  • avatar image

    Catalin

    dec. 11, 2012

    Reply

    Din pacate cred ca nu se mai poate salva nimic tinand cont de actualul caracter pe care si la dobandit femeia moderna sau femeia feminista. Caracter pe care nu-l va abandona prea usor sau poate niciodata. Cum poti ajuta un bolnav care nu-si doreste sa fie vindecat.??? Mai degraba incerci sa slavezi specia' renuntand la exemplarele straicate deja infestate de virus (femia caucaziana feminista) si accepti femeile de genul celor asiatice care inca mai sunt femei adevarate si-si pastreaza adevarata lor valoare de femei si nu ca barbatoaica emancipata si feminista.

  • avatar image

    Cristina

    mart. 07, 2013

    Reply

    Frumos spus.

    • avatar image

      Alina

      mart. 09, 2013

      Reply

      Mulţumesc

  • avatar image

    angela1

    mart. 13, 2013

    Reply

    Mi a placut f mult ceea ce ai scris Alina si ma regasesc aproape total in articolul tau. Vreau sa ti spun ca am gasit pe unele site uri - si psihologii incurajeaza aceasta atitudine - femei care sustin ca sint f fericite singure, ca nu au nevoie de un barbat pt a fi fericite si care privesc relatia cu un barbat ca pe o dependenta de care treb sa se debaraseze pt a putea fi independente si fericite...eu sint de parere ca relatia cu un barbat contine o oarecare dependenta, o renuntare, iar acest lucru unii nu l concep, un om nu poate fi total independent sau dependent, aceste notiuni nu sint abstracte, a afirma ca dependenta treb eliminata e o greseala, ea exista si trebuie tratata ca atare, mai degraba ar trebui creat un echilibru intre cele doua...as dori sa stiu si alte pareri...

  • avatar image

    AlexMB

    feb. 01, 2014

    Reply

    Alina, chiar ești specială, prețioasă în cuvinte. Chiar dacă de multe ori îți citesc articolele, nu prea știu ce feedback să-ți dau....Tu nu niciodată nu ai scris aceste articole cu mâinile sau cu capul, nu ai stat niciodată să te gândești la ele, ci pur și simplu, ți-ai luat inima, sufletul în mâini și, parcă, l-ai stors de aceste cuvinte și vorbe care merită mai mult decât un cometariu sau un like, merită ceva special, ceva special ca tine. :)

  • avatar image

    Joao Zola

    feb. 02, 2014

    Reply

    A cunoaște o femeie a fost si este considerat o continua școala, unde se învață in fiecare zi, pentru ca femeile si nevoile ei se schimba nu într-o jz un alta, ci într-un minut in altul, mai des decat vremea de afara... Asa citind puțin din sinceritatea ta Alina, mai descoper (personal) câta clasa mai am de luat si cat de aproape/departe sunt sau ma simt... Multumesc ca ai ales sa ne spui noua din perspectiva ta cea ce eu, cu greu ar fi descoperit... Asa mai înțeleg unele porniri si gesturi de la soția mea. Un pic de humor la încheiere: Știai ca toate femeile suferă de Alzheimer? Caci ele uita cat de importante, iubite si de pretioasa sunt si trebuie amintite la fiecare minut... Daca posibil. Multumesc de Articol

  • avatar image

    Anonim

    feb. 02, 2014

    Reply

    Din ce in ce mai mult vad cliseul acesta: "noi femeile nu suntem intelese, sunt...suntem, nu stiu ce suntem, nu ne intelegem etc". Mi se par aere de 'mimoza pudica'. Si noi, cei care chelim, care luptam, care ne ingropam orgoliul in fata unor aere, da, si noi avem inima, simtim, suntem profunzi (putini), da, si noi nu intelegem universul interior. Eu unul cred ca inteleg nevoia unei femei.

  • avatar image

    narcisa73

    apr. 05, 2014

    Reply

    Extraordinar articol, Alina, ai structurat foarte bine gandurile care imi zboara prin cap... si cred ca nu numai mie, ci si multor alte femei constranse de viata sa joace doua roluri in acelasi timp.

  • avatar image

    KKK

    oct. 25, 2017

    Reply

    Cu lacrimi in ochi am reusit si eu sa ingaim un raspuns pentru aceasta creatie pe care am avut sansa sa o citesc. Daca mai era nevoie de o adulatie adusa "femeii moderne", feministe si "libere" (libertine) - iata ca a venit. "Melodii peste melodii ne-au fost dedicate nouă, ni s-au ridicat clădiri şi ni s-au dăruit împărăţii. Şi niciodată nu ne-am săturat." - aceasta este piesa de deschidere, "spargatorul", care ce ne spune? Vezi tu, desi noua, barbatilor, nu ni s-a dedicat nimic, nu ni s-a daruit nimic si nici ridicat nimic, ci din contra noi le-am ridicat, daruit, dedicat (spre deosebire de voi), am inceput sa ne ne gandim sa fim si noi egali si sa asteptam sa ni se dea / ridice / dedice, asa ca va asteptam, cu consola de jocuri in brate, sa ne faceti poezii si sa ne daruiti imparatii. Aia cu femeia mai sensibila decat o floare este continuarea "spargatorului" de mai sus, care ne spune ca, desi frumusetea de azi o gasim prin bratele interlopilor si politicienilor dubiosi, totusi, nu o intelegem, pentru ca nu ne-am uitat in ochii unei femei ranite, cu acea durere ce se stinge putin cate putin. S-au uitat cu siguranta rivalele ei, cand varsta si putinele riduri pe care le-a pus au scos-o din lupta pentru pestii cei mari pentru care ea a vazut, la randul ei, candva, ochii altor femei ranite. "Ne tresaltă inima când ne acorzi respectul cuvenit, când ne laşi să ieşim primele pe o uşă sau ne iei sacoşa grea din mână. Te rog, nu crede în ceea ce se spune despre “emanciparea” femeii. În realitate, a rămas tot un suflet flămând de iubire şi de atenţie." Sa stii ca nu esti singura care spune lucruri atit de frumoase. Au inceput multe femei sa o faca, de cand gender equality-ul le trimite la munca prin mina, in uzine cu utilaje de sute de tone, in constructii sau in munci cu hazard biologic si radioactiv. A fost momentul in care femeia si-a adus aminte ca, desi egala cu barbatul, ea tot delicata ca o floare ramane. Si randurile urmatoare o dovedesc: "Mai ţineţi minte când am strigat că nu avem nevoie de voi? Am minţit. Avem nevoie atât de mare de voi, bărbaţii, încât simţim că singure ne pierdem." - frumos continuat, din cale afara de sensibil. Doar ca nu asta e problema acum, problema acum e ca nu stiu cat de mult mai avem noi nevoie de voi, in afara unui schimb consistent de lichide. Nu te superi, dar, mai ales ca singurul lucru in care ne-ati egalat este greutatea corporala, situatia a devenit disperata. "Nu e bine ca o femeie să fie masculină şi un bărbat să fie feminin. Nu e bine să se inverseze rolurile. Aşa că, drag bărbat, salvează-ne pe noi şi salvează-te pe tine, acum, cât mai este timp!" - aici trebuie sa fiu alaturi de tine, sa te consolez si sa te imbarbatez ca pe o floare ce te afli. Noi nu ne consideram feminini, ramanem masculini, ramanem barbati prin ceea ce cream, construim si inovam; doar ca ne-am hotarat sa nu mai cotizam nicaieri. Daca voi va considerati masculine, ne gandeam ca, fiind atit de egali cu voi, va asteptam pe voi sa ne salvati (si sa va salvati si pe voi).

  • avatar image

    Daniel

    mart. 21, 2018

    Reply

    Foarte frumos și foarte profund!

    • avatar image

      Alina Ilioi

      apr. 03, 2018

      Reply

      Mulțumesc mult!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.